2014/01/31

RESTAURANT: VENKEL Amsterdam

Afgelopen maandag was het weer nodig tijd om mijn lieve vriendinnetje in Amsterdam op te zoeken! We hebben, naast dat we leuke koopjes hebben gescoord op de Albert Cuyp markt, heerlijk geluncht bij Venkel. Een aanrader!

Venkel Amsterdam (Albert Cuypstraat)

Naast SLA, waar ik een tijdje geleden een review over heb geschreven, is Amsterdam weer een healthy hotspot rijker: saladebar Venkel in de Pijp! Je kunt hier terecht voor biologische maaltijdsalades (die je net als bij SLA ook zelf samen kunt stellen), verse sappen, zelfgemaakte amandelmelk (héérlijk is deze) met muntsiroop en heerlijke toetjes zoals kwark en brownies. Alles is supervers want Venkel gebruikt seizoensgroenten en producten van boeren uit de directe omgeving, zoals bijvoorbeeld de Amsterdamse honing die is gemaakt door de bijtjes langs de Amstel! Leuk!

Zelf de snijplanken zijn gemaakt van Amsterdams hout!

Venkel's wintermenu

Ik nam de 'voorgeselecteerde' Pomtidupdoe (ik ben héél benieuwd waar deze naam op gebaseerd is). Een lekkere salade met rode quinoa, pompoen, gedroogde pruimen, gemarineerde champignons, aalbessen, hazelnoten en kruidnagelkaas. Verder nam ik een koffie verkeerd met zelfgemaakte amandelmelk! Heerlijk!

Pomtidupdoe & koffie verkeerd met zelfgemaakte amandelmelk!

Mijn vriendinnetje ging voor Linzenliefde (links op de foto hieronder). Ook een voorgeselecteerde salade. In deze salade zat onder andere: rode ui, dadels, amandelen, linzen en geitenkaas. Heel anders dan die van mij maar ook érg lekker!

Linzenliefde & Pomtidubdoe

We hebben erg genoten van de salade en de koffie! Wel moet ik zeggen dat mijn buikje minder gevuld was dan bij SLA. Hier konden we de salade bijna niet op, wat misschien ook niet goed is.. Naar mijn idee waren bij SLA de salades iets rijker gevuld en kreeg je tevens meer bladgroente. Ieder z'n eigen mening natuurlijk! De smaak was daarentegen erg goed en daar gaat het om.

NB: ook als je een leuk cadeautje zoekt, kun je terecht bij Venkel! En dan niet alleen om bij te komen van het shoppen! Venkel verkoopt namelijk ook zelfgemaakte oliën, azijnen en limonades is super mooie flessen. 

Venkel zit aan de Albert Cuyp straat, nummer 22, en is open van 11.00 tot 21.00. Als je klaar bent met de markt, kun je zo in één rechte lijn doorlopen! Heb je geen zin om te wachten of wil je je salade lekker thuis opeten? Bel even van te voren en je bestelling staat klaar! Veel plezier en eet smakelijk!


Xoxo Anneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten